Huizen,
22
januari
2016
|
15:15
Europe/Amsterdam

Wieteke Lap-Van Hunnik nieuw Head of PR Specsavers

Specsavers Nederland heeft Wieteke Lap-Van Hunnik aangetrokken als nieuw Head of PR. Zij volgt Ingrid Kersting op, die zich als Head of Consumer PR & Professional Communications gaat bezighouden met de ontwikkeling van de internationale PR-strategie van Specsavers in Scandinavië, Finland en Nederland. Lap-Van Hunnik is hiermee tevens toegetreden tot het managementteam van de retailketen.

Wieteke Lap-Van Hunnik is in haar nieuwe functie verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het strategisch PR-plan (Consumer & Trade PR) en het ondersteunen van lokale PR-activiteiten voor Specsavers Nederland. Tevens zal zij optreden als eerstelijns woordvoerder.

“Het is voor mij en het team de uitdaging om zoveel mogelijk mensen bekend te maken met de kernwaarden en missie van dit familiebedrijf: iedereen toegang geven tot betaalbare en kwalitatief hoogstaande oog- en hoorzorg", aldus Lap-Van Hunnik over haar nieuwe functie. "Daarnaast hebben wij zoveel moois te vertellen over ons bedrijf zoals onze lokale betrokkenheid tot de fantastische carrièremogelijkheden die we bieden aan ondernemend talent in de optiek- en hoorzorgbranche.”

Ingrid Kersting is gestart als Head of Consumer PR & Professional Communications bij Specsavers. In deze internationale functie wordt zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de regionale PR-strategie in Scandinavië, Finland en Nederland. Kersting: “Public Relations is voor Specsavers een belangrijke en waardevolle aanvulling op de externe marketingboodschappen. Via onze PR-activiteiten laten wij consumenten en de media uitgebreider kennismaken met ons bedrijf. Of het nu gaat onze passie voor professionele oog- en hoorzorg en hoe wij hier constant in investeren door bijvoorbeeld opleidingen aan te bieden, of om de samenwerkingen op het gebied van fashion en het lanceren van superfashionable nieuwe merkmonturen. Het is onze ambitie om dit nu naar een hoger plan te trekken: door samen te werken met vijf landen, ervaringen te delen en de core waarden van Specsavers gezamenlijk uit te dragen kunnen we voor nog meer impact zorgen, op nationaal en internationaal niveau.”