Huizen,
28
januari
2017
|
19:45
Europe/Amsterdam

Reactie uitzending Kassa

Het programma Kassa heeft oogmetingen laten uitvoeren bij onder andere twee winkels van Specsavers waarbij bij één persoon een verschil van 1 punt in cilinder is geconstateerd. Dit verschil is onder normale omstandigheden té groot en onacceptabel. Wij gaan direct contact opnemen met de betreffende winkels en opticiens om de zaak verder uit te zoeken.

Uiteraard betreuren wij deze resultaten. Dit zou niet mogen gebeuren omdat in elke Specsavers-winkel de metingen altijd worden uitgevoerd door opticiens en/of optometristen met een overheidserkend MBO- of HBO- optiekdiploma. Elke Specsavers-winkel is tevens in het bezit van het kwaliteitskeurmerk van onze branchevereniging NUVO.

Kleine afwijkingen in metingen bij dezelfde persoon kunnen overigens wel eens voorkomen door verschillende omstandigheden waaronder de metingen plaatsvinden. Zo is het moment van de dag waarop de meting plaatsvindt van invloed, net als factoren als vermoeidheid en het dragen van contactlenzen.

Over de kwaliteit van oogzorg bij Specsavers nog het volgende:
Met 350 opticiens en optometristen leveren we al 20 jaar oogzorg aan Nederlandse consumenten. Dat onze klanten onze service en oogzorg waarderen zien wij terug in een klantbeoordeling van 8,9 op Trustpilot. Specsavers maakt zich al jaren sterk voor de kwaliteit en regulering van het beroep van opticien en heeft in de optiekwereld het voortouw genomen door klanten te garanderen dat ze in alle 124 winkels van Specsavers altijd gemeten worden door opticiens en optometristen met een overheidserkend MBO- of HBO- optiekdiploma.

Daarnaast is Specsavers de grootste opleider van gediplomeerde opticiens in Nederland en biedt zij haar winkelmedewerkers een uitgebreid opleidingsaanbod. Daarnaast werken wij met diverse externe opleidingsinstituten om hoogwaardige oogzorg te kunnen blijven garanderen.