Huizen,
29
mei
2015
|
11:12
Europe/Amsterdam

Statement artikel 'Hoorzorgketens naar rechter om aanbesteding Achmea'

Samenvatting

In het artikel van het Financieele Dagblad van 28 mei 2015 ‘Hoorzorgketens naar rechter om aanbesteding Achmea’ staat vermeld dat de hoorzorgketens Schoonenberg Hoorcomfort en Beter Horen naar de rechter stappen omdat zij het niet eens zijn over de nieuwe manier van aanbesteding van zorgverzekeraar Achmea. Zij geven aan dat deze nieuwe aanpak ten koste zal gaan van de kwaliteit van de hoorzorg.

Specsavers deelt de zorgen van de betreffende hoorzorgketens niet en zal dan ook niet deelnemen aan het kort geding. Wij nemen gewoon deel aan het aanbestedingsproces van Achmea, daar de kwaliteit in dit proces zeker niet in het geding komt. De hoorzorg in Nederland is streng gereguleerd en gebonden aan zeer hoge kwaliteitseisen. Dit wordt onder andere door Stichting Audicienregister (StAr) getoetst én in dossierproeven van de zorgverzekeraars zelf. Achmea heeft in de aanbesteding duidelijk aangegeven dat kwaliteit een belangrijke factor is waarop beoordeeld wordt. Het is dan ook niet mogelijk om deel te nemen aan de aanbesteding als je niet aan deze hoge kwaliteitsstandaarden voldoet.

Specsavers biedt klanten hoogwaardige hoortoestellen aan, in combinatie met professionele hoormetingen door StAr geregistreerde triage audiciens. Dat wij dit tegen een scherpe prijs leveren, doet niets af aan de kwaliteit van onze hoorzorg.

Tevens vermeldt het artikel dat veel audiciens sinds 2013 diep in de rode cijfers zitten. Bij Specsavers is dit is absoluut niet het geval. Dankzij ons gezonde businessmodel zijn wij de afgelopen jaren juist enorm gegroeid. Het lukt ons om kwaliteitsproducten te leveren tegen een scherpe prijs, doordat wij op schaalgrootte (internationaal) inkopen, een efficiënte kostenstructuur hebben - bijvoorbeeld door de combinatie optiek en horen onder één dak - en doordat wij genoegen nemen met lagere marges.

Specsavers biedt professionele hoorzorg, met de juiste service en professionele aandacht voor de klant. Dat klanten dit waarderen blijkt ook uit onafhankelijk onderzoek door NIVEL in opdracht van het Zorginstituut Nederland: Specsavers-klanten beoordelen onze audiciens met gemiddeld een 8,3.