Huizen,
02
oktober
2016
|
10:21
Europe/Amsterdam

Specsavers opent ogen consument met ludieke stunt

Samenvatting

Voorbijgangers keken zaterdag raar op in verschillende delen van het Amsterdamse centrum, toen bleek dat er van alle kanten terugkeken werd. Grote ogen gaven bomen, vuilnisbakken, bankjes en allerlei andere objecten in de stad een gezicht, en trokken daarmee veel bekijks.

Specsavers is de organisatie achter de ‘oogbollenstunt’. De internationale optiekketen trapte op deze ludieke manier de ‘Maand van het Zicht’ (#oogtober)’ af. Gedurende de maand oktober vraagt Specsavers op diverse manieren aandacht voor het belang van het (vaker) testen van de ogen.

Wieteke Lap-Van Hunnik, woordvoerder van Specsavers: ”We wilden met deze stunt op een luchtige manier de ogen openen van consumenten. Wij zijn er van overtuigd dat het regelmatig laten testen van de ogen bijdraagt aan het tijdig signaleren én aan het monitoren van mogelijke oogproblemen. Het ondergaan van een oogmeting zou net als een preventief bezoek aan de tandarts de normaalste zaak van de wereld moeten zijn. Ons advies: stap eens in de twee jaar binnen bij je opticien voor een volledige oogmeting, ongeacht of je wel of geen bril of lenzen draagt.”

download