Huizen,
06
mei
2015
|
09:20
Europe/Amsterdam

Specsavers en Converse lanceren de nieuwste festivalbrillen

Het festivalseizoen is alweer in volle gang. Een hippe bril kan daarbij natuurlijk niet ontbreken. Met de nieuwe Converse-collectie die vanaf nu exclusief bij Specsavers verkrijgbaar is, maak je helemaal de blits. De collectie bevat monturen die net zo uniek en rebels zijn als Converse zelf. En voor wie ook ’s avonds optimaal wil shinen heeft Specsavers een wel heel bijzonder montuur opgenomen in de collectie: de Converse SUN 04 –‘glow-in-the-dark-bril’. 

Zien en gezien worden
Wie dit festivalseizoen wil zien, maar ook zeker gezien wil worden, gaat voor de kleurrijke brillencollectie van Converse. De monturen matchen perfect bij zomerse outfits. En hebben die unieke, creatieve en onafhankelijke uitstraling waar Converse ooit zo beroemd mee werd. Eyecatcher is de ‘glow-in-the-dark-bril’; een lichtgevende zonnebril die oplicht in het donker en iederéén fifteen minutes of festival fame bezorgt. De collectie bestaat uit 28 monturen en 6 zonnebrillen en zijn vanaf nu exclusief verkrijgbaar bij Specsavers voor € 139.

Converse is absoluut een legendarische naam en we zijn zeer verheugd om deze nieuwe collectie exclusief bij Specsavers aan te bieden.
Kerry Pullen, Specsavers’ director of frame range development

Converse is onlosmakelijk verbonden met sport, maar ook met de fashion-, art- en de muziekscène. Het merk wordt al sinds 1950 omarmd door verschillende subgroepen. In de jaren zeventig was Converse het boegbeeld voor de punkcultuur, vanaf de jaren tachtig voor de surf- en skatescène en in de jaren negentig ontdekte ook de grunge scène de rebelse stijl van Converse. Nog steeds is het merk geliefd onder celebrities, en op festivals als Lowlands en Pinkpop is Converse opvallend aanwezig. Geen wonder dus dat Specsavers de Converse-brillencollectie koos om het festivalseizoen mee af te trappen.

Over Converse
Converse Inc., gevestigd in N. Andover, Massachusetts, is een volledige dochteronderneming van NIKE, Inc. Sinds de oprichting in 1908, is de reputatie van Converse uitgegroeid naar die van “America’s Original Sports Company”™ en wordt Converse sindsdien in verband gebracht met een rijk erfgoed aan legendarische shoenen zoals de Chuck Taylor® All Star®. Momenteel biedt Converse een divers portofolio aan waaronder lifestyle mannen-, vrouwen- en kinderschoenen, kleding en accessoires. Converse wordt wereldwijd verkocht door retailers in meer dan 160 landen en op 79 retail locaties in eigen beheer in de VS. Voor meer informatie, ga naar Media.Converse.com.