Maarssen,
23
mei
2019
|
09:00
Europe/Amsterdam

Specsavers breidt team uit met Linda van Willigen

Samenvatting

Specsavers Nederland heeft haar team versterkt met Linda van Willigen (42). Van Willigen is aangenomen als Senior Manager Strategic Alliances. Binnen deze functie richt zij zich met name op de contractering en samenwerking met de zorgverzekeraars op het gebied van oog- en hoorzorg. Hieronder vallen ook onderwerpen als toekomstbestendige propositie in aanvullende verzekeringen en inzet van HBO gediplomeerde optometristen binnen vraagstukken rondom taakherschikking en wachttijden binnen de tweedelijns oogheelkundige zorg. Tevens zal zij een bijdrage leveren in de strategie op het gebied van B2B producten, zoals beeldschermbrillen en veiligheidsbrillen.

Van Willigen komt oorspronkelijk uit de zorg en heeft een aantal jaar gewerkt als fysiotherapeut. Begin 2003 maakte zij de overstap naar Agis Zorgverzekeringen en werkte daarna in diverse rollen en bij verschillende zorgverzekeraars. Zij heeft gewerkt binnen verschillende eerstelijns dossiers, zoals paramedische zorg en huisartsenzorg met als rode draad de hulpmiddelenzorg. In haar periode bij Multizorg/a.s.r. was zij beleidsadviseur zorginkoop, waarbij zij een paar jaar actief is geweest als zorginkoper auditieve zorg (hoortoestellen en ringleiding). De afgelopen drie jaar werkte zij bij zorgverzekeraar Menzis in de functie van beleidsadviseur zorginkoop hulpmiddelen. Na 16 jaar maakt ze door haar nieuwe functie bij Specsavers de overstap naar het snijvlak tussen zorg en retail.

Remko Berkel, algemeen directeur van Specsavers Nederland is blij met de komst van Linda van Willigen:

Ons doel is om continu de kwaliteit van onze oog- en hoorzorg naar een hoger plan te tillen. Zo heeft Specsavers onlangs optometrie, gecombineerd met een preventief ooggezondheidsonderzoek, in haar winkels geïntroduceerd. De brede kennis die Linda heeft van zorginkoop en -verzekeringen is voor ons van grote toegevoegde waarde om onze samenwerking met hen naar een nog hoger niveau te tillen, met uiteraard onze klant als centrale uitgangspunt.
Remko Berkel, directeur Specsavers Nederland