Huizen ,
21
april
2016
|
14:41
Europe/Amsterdam

Optiekketen brengt voorlichting rond UV-bescherming naar grote hoogte

Passagiers verrast door 's werelds hoogste zonnebrillenshow

Samenvatting

Op 10 kilometer hoogte verrast worden door een team modellen die de nieuwste modetrends in zonnebrillenland showen. Dat overkwam de passagiers van Corendon op hun vlucht naar het zonnige Kreta. Het werkterrein van het vliegtuigpersoneel veranderde tijdelijk in een echte catwalk. Specsavers en Corendon gaven met deze ludieke actie officieel het startsein voor het zomerseizoen.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

In Nederland hebben we nog maar mondjesmaat van de zomer mogen genieten, maar in grote delen van Europa is de temperatuur al naar aangename hoogtes geklommen. De echte zonaanbieders maken hier al volop gebruik van. Met nog een lange zomer voor de boeg greep Specsavers de kans om op unieke wijze bij consumenten de nieuwste collectie zonnebrillen onder de aandacht te brengen. Maar niet alleen je ‘look’ is volgens Specsavers belangrijk.

Zonnebrillen zijn hot and happening. Toch is een UV-filter niet het eerste waar onze blik op valt bij aankoop van een nieuwe bril. Nee, een zonnebril moet vooral mooi staan en goed bij de vorm van het gezicht passen, aldus het Specsavers Zomerzon Onderzoek. Wieteke Lap, woordvoerder van Specsavers: “Op de korte termijn kan teveel zonlicht in de ogen leiden tot brandende ogen of lichte hoofdpijn. Wat veel mensen niet weten is dat veelvuldige blootstellingen aan UV-straling op de lange termijn zelfs kan leiden tot bijvoorbeeld staar. Dus let bij aankoop van een nieuwe zonnebril altijd goed op de vermelding UV400 of 100% UV-bescherming om er zeker van te zijn dat je ogen goed beschermd worden.”