Huizen,
26
april
2016
|
09:10
Europe/Amsterdam

Hoorbeleving centraal in nieuwe campagne Specsavers

Samenvatting

Huizen, 25 april 2016 - De ronkende motor van een oldtimer, een skateboard dat over de stoep rolt, een spinnende kat. Willekeurige geluiden die allemaal twee zaken gemeen hebben: ze brengen onherroepelijk een glimlach op de lippen vanwege het sentiment dat het bij velen oproept. En ze spelen de hoofdrol in de nieuwe reclame van Specsavers. Met deze campagne wil de succesvolle retailketen de Nederlandse consument bewust maken van het belang van hun gehoor.

Het verhaal in de nieuwe campagne draait allemaal om favoriete geluiden van consumenten. Geluiden die we, als we eerlijk zijn, voor geen goud zouden willen missen. In een serie commercials brengt Specsavers het gevoel in beeld dat geluiden kunnen oproepen bij mensen. De retailketen maakt hiermee inzichtelijk hoe belangrijk het gehoor is: het helpt mensen volop te laten genieten van de simpele dingen in het leven. Een mooi geluid tovert altijd een lach op het gezicht, bij jong én oud.

 

 

 

 

 

 

Toch is goed kunnen horen helemaal niet zo vanzelfsprekend, en daar staan Nederlandse consumenten nog altijd te weinig bij stil. Nederland kent ongeveer 1,5 miljoen slechthorenden, waarvan slechts een derde een hoortoestel draagt. Het aantal consumenten dat wel eens twijfelt over zijn gehoor, ligt echter vele malen hoger. Dit geldt namelijk voor bijna de helft van alle Nederlanders, zo blijkt uit eerder onderzoek. Niet alleen onder 60-plussers, maar ook onder de zogeheten ‘walkman-generatie’ (35 jaar en ouder) en jongeren die hun gehoor veelvuldig blootstellen aan harde muziek tijdens het uitgaan.

Ondanks hun twijfel is de drempel om bij een audicien binnen te gaan voor velen nog altijd te hoog. Ditzelfde geldt ook voor de aankoop van een hoortoestel: een op de drie Nederlanders die twijfelt over zijn gehoor, stelt de aanschaf van een hoortoestel zelfs meer dan vijf jaar uit. Onnodig, vindt Specsavers, want hiermee ontzeggen zij zich vaak ook het genot rondom hun favoriete geluiden. De retailketen wil daar verandering in brengen, door nadrukkelijk stil te staan bij het belang van goed kunnen horen.

De nieuwe commercial, onderdeel van een bredere voorlichtingscampagne van Specsavers over 'hoorbeleving', is vanaf vandaag te zien op televisie, onder meer bij zenders van STER, RTL, SBS en ORN.

 

 

 

 

 

 

 

Credits campagne

Klant: Specsavers Nederland – Marko van Dijk, Leonie Hoogenboom, Annemiek Melis,Marloes Krot

Bureau: BSUR

Creatie: Simon van Gorkum, Janna Stolp

Account: Carla Senf

Strategie: David Koop

Agency producer: Fatima Engelhard

Productiemaatschappij: Czar jr.

Regisseur: Aaron van Valen

Producer: Roos Blank

Offline montage: Schnittschneiders, Wouter van Luijn

Online: Storm Postproductions

Grading: Bart Verraest @ Storm Postproductions

Geluid: Audentity – Niels den Otter, Guido Maat

PR: Creative Venue PR - Marianne Aalders, Tessa Dijkman

 

Fotobijschrift:

"In de nieuwe campagne van Specsavers draait het allemaal om favoriete geluiden die consumenten voor geen goud willen missen. Met de commercial wil de retailketen Nederlanders bewust maken van het belang van hun gehoor. "