Huizen ,
19
oktober
2015
|
10:42
Europe/Amsterdam

Goede doelen maken kans op financiële steun

Samenvatting

Nu de subsidiekraan voor de meeste lokale goede doelen is dichtgedraaid, wordt het voor veel lokale initiatieven steeds moeilijker om financieel rond te komen. En juist deze doelen zijn zo belangrijk voor de buurt. Gelukkig maken zij kans op een jaar lang financiële steun van Stichting Specsavers Steunt. Daarom roept Specsavers alle lokale goede doelen op om zich vanaf 19 oktober aan te melden via www.stichtingspecsaverssteunt.nl. Het lokale initiatief dat vervolgens de meeste stemmen krijgt, kan in 2016 rekenen op financiële steun van Specsavers. 

Het is de zesde keer dat Stichting Specsavers Steunt een jaar lang lokale goede doelen gaat ondersteunen. Vanaf 2010 hebben ruim 850 goede doelen financiële hulp mogen ontvangen.

We hebben de afgelopen jaren al voor veel verschillende initiatieven gespaard. Juist die diversiteit maakt het leuk. Alle doelen zijn onmisbaar en we willen graag een bijdrage leveren aan hun goede werk. We zijn zeer benieuwd naar de doelen van 2016. Of het nou de dierenopvang, muziekvereniging of sportclub is, elke organisatie die iets bijdraagt aan de buurt kan zich aanmelden. De inwoners van de verschillende plaatsen in Nederland stemmen en bepalen wie er wint! 
Julie Perkins, Country Director Specsavers

Meedoen is eenvoudig
Goede doelen kunnen op www.stichtingspecsaverssteunt.nl een eigen pagina aanmaken met tekst, filmpjes en beeld over hun werk. Vervolgens roepen zij hun achterban op om te stemmen, bijvoorbeeld via social media. Aanmelden kan tot en met maandagochtend 16 november. Direct daarna kan er gestemd worden tot en met 7 december. Vervolgens maakt de Specsavers winkel bekend welk lokale goede doel in 2016 op steun kan rekenen. Naast de 118 lokale goede doelen wordt er ook een landelijk goed doel gesteund in 2016. Per verkocht montuur en hoortoestel doneert de winkel een jaar lang een vast bedrag aan Stichting Specsavers Steunt. Klanten steunen dus automatisch een goed doel bij hun in de buurt.