Den Haag/Huizen,
09
juni
2016
|
16:31
Europe/Amsterdam

GOED ZICHT IN VERKEER CENTRAAL IN NIEUWE SPECSAVERS COMMERCIAL

Nadat John Cleese het eerder dit jaar al aan de stok had met de automatische voice control van zijn auto, heeft in de nieuwe TV-commercial van Specsavers de hoofdpersoon problemen met zijn 'parking assistant'. Of je nu parkeeraanwijzingen geeft zoals in de commercial, of daadwerkelijk zelf achter het stuur zit, verminderd zicht kan leiden tot ongelukken. Zowel Specsavers als de ANWB delen het belang van goed zicht in het verkeer. Daarom biedt de ANWB haar leden voortaan voordeel bij Specsavers. De nieuwe commercial, die vanaf vandaag op de Nederlandse televisiezenders te zien is, is dan ook het startpunt van de samenwerking.

De commercial gaat bewust in deze zomerse periode van start. Vlak voor de zomervakantie – het moment dat veel Nederlanders een lange autoreis gaan maken – vragen de twee partijen extra aandacht voor goed zicht in het verkeer, en daarbij ook goed uitgerust deel te nemen aan het verkeer. Dat kan door enerzijds in het bezit te zijn van een goede (zonne)bril en reservebril of door je ogen (vaker) te testen bij een opticien. En al denken bestuurders aan autopapieren, alcoholtesters, veiligheidshesjes en andere verplichte zaken, de aandacht voor het goed kunnen zien als verkeersdeelnemer in ons land is gering. Zeker in vergelijking met andere Europese landen. De juiste bescherming en voorzorgsmaatregelen kunnen veel vermoeidheid en onnodige risico’s voorkomen.

Credits campagne

Klant: Specsavers Nederland

Bureau: BSUR factory

Creatie: Janna Stolp/ Specsavers Australia Creative Team

Account: Carla Senf

Animatie en Online: Dplusvisuals / www.3D-Mike.com

Geluid: Parkstudio

PR: Creative Venue PR