Den Haag/Huizen,
07
juni
2016
|
14:15
Europe/Amsterdam

ANWB kiest voor Specsavers als partner

Samenvatting

De ANWB kiest voor Specsavers als nieuwe ledenvoordeelpartner. Goed zicht in het verkeer vinden beide partijen belangrijk. Beide organisaties raden weggebruikers dan ook aan om regelmatig een opticien te bezoeken, zeker als iemand vermoedt dat zijn of haar ogen achteruit gaan.

Autorijden is een activiteit waarbij een bestuurder informatie voor een belangrijk deel visueel ontvangt. Beperkingen in het gezichtsvermogen hebben gevolgen voor de wijze waarop de weggebruiker rijdt. Het is van belang dat men zich van dit risico bewust is.

Remko Berkel, directeur Specsavers Nederland, denkt dat weggebruikers gestimuleerd mogen worden om vaker -bij voorkeur eens per twee jaar- de opticien te bezoeken. Uit recent onderzoek blijkt dat bijna driekwart van de Nederlanders vindt dat er meer aandacht voor goed zicht in het verkeer moet komen. Dat horen we ook van onze klanten`, aldus Berkel.

Reservebril
Ook het op vakantie meenemen van een reservebril kan een bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid. De ANWB adviseert bestuurders met een rijbewijs waarin staat dat ze een bril of contactlenzen dragen een reservebril mee te nemen op vakantie. Dit ook om een eventuele discussie met de politie ter plaatse te voorkomen.

ANWB-leden profiteren op vertoon van hun lidmaatschapspas van voordeel op het hele assortiment aan brillen in alle winkels van Specsavers.

De ANWB en Specsavers hebben het initiatief genomen voor een gezamenlijke campagne voor beter zicht in het verkeer. De uitingen van deze campagne zijn vanaf 9 juni onder meer op tv te zien.