Maarssen,
16
mei
2019
|
09:36
Europe/Amsterdam

De ultieme 70's look volgens Nicole Huisman

Samenvatting

“Veel kleur, veel bloemen en free spirits - als ik in één periode de zomer had willen vieren, zouden dat de seventies zijn”, aldus een enthousiaste Nicole Huisman. Niet voor niets dus dat deze it-girl, styliste en creative mind een samenwerking met Specsavers aangaat ter ere van de nieuwe ‘70’s Revival’ collectie, met monturen van onder andere Kenzo, DAY en Marc Jacobs. Nicole geeft haar advies, van make-up tot brilmontuur, om deze zomer helemaal on trend voor de dag te komen.

Festival ready
Speciaal voor de lancering van de 70’s Revival collectie organiseerde Nicole een shoot waarin de trend volledig tot leven komt: “De spring/summer 2019-collectie van Specsavers is een feest om mee te werken. Ik wilde graag de diversiteit aan gekleurde glazen laten zien. Hoe spannend zijn roze én blauw, niet alleen in je outfit, maar ook als glazen in je bril? Maar de 70’s vibe kan ‘m ook zitten in de keuze van je montuur - groot! - of in optische modellen. Het thema heb ik verder doorgetrokken dan alleen in de keuze van mijn outfit - flared mouwen en bloemen. Ook in de keuze voor sieraden en make-up komt de stijl helemaal terug. Mijn ultieme 70’s tip: (mis-)match een crazy gekleurde oogschaduw of kleine gezichtsillustraties met je bril en ga all the way met deze trend. Gegarandeerd festival ready!”

70’s Revival collectie
De 70’s Revival collectie van Specsavers bestaat uit achttien monturen die enorm variëren in vorm, materiaal en kleur. De meest kenmerkende brillentrends uit de jaren ‘70 maken in deze collectie een comeback: stevige monturen in warme kleuren, speelse Windsor monturen en dunne, metalen pilotenbrillen met roze of blauw getinte glazen.

De collectie is vanaf nu verkrijgbaar, monturen zijn beschikbaar vanaf €79,-. Klik hier voor meer informatie over de collectie.


Over Nicole Huisman
Freelance stylist en lifestyle creative Nicole Huisman (28) maakte een vliegende start als jonggediende bij ELLE en heeft inmiddels tal van samenwerkingen met verschillende lifestyle-, beauty- en modemerken op haar naam staan. Ze werkte onder meer voor Glamour, Vogue, de Volkskrant en De Bijenkorf. Ze heeft een duidelijke signature style en een sterke creatieve visie.