Huizen,
18
september
2016
|
16:49
Europe/Amsterdam

Inwoners Amstelveen kijken verder dan neus lang is

Specsavers vraagt met reuzebril aandacht voor kwaliteit Nederlandse oogmetingen

Bezoekers van het Stadshart in Amstelveen konden deze zaterdag er niet om heen: met een reuzebril met een aangepaste oogmetingstekst midden in de centrale hal van het winkelcentrum daagde Specsavers het winkelend publiek op ludieke wijze uit om verder te kijken dan hun neus lang is. Omdat het opticiensvak in Nederland niet gereguleerd is, zijn oogmetingen namelijk niet per definitie bij iedere brillenzaak even volledig.

Specsavers initieerde deze ludieke bewustzijnsactie onder inwoners van Amstelveen ter gelegenheid van de introductie van Digitale Precisie Meting, de nieuwste oogmethodiek, in haar winkels. Digitale Precisie Meting levert de meest accurate resultaten op bij het afstemmen van de glazen en het montuur op het gezicht. De retailketen is de eerste optiekketen die deze oogmethodiek standaard aanbiedt als onderdeel van haar complete oogzorg. De keten wil met de implementatie hiervan een nieuwe norm voor oogzorg zetten in de markt.

Rob Walther van Specsavers Amstelveen, licht toe: "Er zijn in ons land helaas geen overheidserkende diploma’s die een opticien op zak moet hebben en er zijn geen vastomlijnde regels waar een oogmeting aan moet voldoen. Wij vinden het belangrijk om aan consumenten uit te leggen waar een complete oogmeting aan moet voldoen: niet iedereen weet dit namelijk. Complete oogzorg bestaat net als het geval is in onze winkels altijd uit een paar stappen: een voormeting inclusief het meten van de oogdruk, een uitgebreid oogonderzoek door een opticien met een overheidserkend diploma en een digitale precisiemeting om het montuur en de glazen perfect aan te passen op je gezicht."

“Specsavers initieerde deze ludieke bewustzijnsactie onder inwoners van Amstelveen ter gelegenheid van de introductie van Digitale Precisie Meting in haar winkels. Digitale Precisie Meting levert de meest accurate resultaten op bij het afstemmen van de glazen en het montuur op het gezicht. Met de nieuwe techniek maakt men met een iPad een foto van het gezicht van de consument, met het gekozen montuur op. Vervolgens berekent de applicatie op de tablet waar op het brillenglas zich exact het optische middelpunt bevindt, precies overeenkomstig met de hoogte van de pupil. Ook legt de Digitale Precisie Meter de plek op het glas vast waardoor een brildrager leest. Via de iPad krijgt de consument tevens inzicht in de verschillende glasopties.”